TVR Griffith 1965
#16
Trouvé sur des groupes de TVR:
Thanks for bringing this unusual Griffith to the forefront. This is NOT the first Griffith. It was originally owned by Richard "Dick" Monnich as one of his Grantura Mk III car imports that was a design concept of the first Griffith idea. He installed a 260 cid FoMoCo engine, used it as a "fun car" for about a year and it was eventually marketed through Jack Griffith to be sold as 200/5/002. In an interview with George Clark who built the prototype Griffith, 200/4/000, he said that Monnich used to tool around town having fun with 002. I have done several interviews with Dick Monnich as well as an interview of Monnich's next-door neighbor who, as a young teenager, would often visit Dick and learn as much as he could about this odd looking car. It has been authenticated as the only 260-powered Griffith. Jack never installed a 260 in any of the factory cars, simply the three versions of the 289, 200/225/271 hp Ford engines. It was originally never titled by Monnich but ran around town with "Dealer" tags on it.
Pas d'ABS, pas d'ESP, pas d'airbag, je meurs comme un homme.
Répondre
#17
On en voit quelques unes courir a Goodwood et ca marche tres bien.

C est un peu curieux a voir, tres compact, pas tres gracieux, surtout de profil,  mais c est pas mal.

https://www.youtube.com/watch?v=d6SwhSpJ-Dg
Trompettes de la renommée, vous etes bien mal embouchées
Répondre
#18
Citation :On en voit quelques unes courir a Goodwood et ca marche tres bien.


La bleue/gris (BFR400B) est préparée par nigel reuben racing, c'est son frangin qui m'a fait le châssis et qui avait m'a proposé le LS1 et la boite 6.
Cette voiture est un des proto de griff, elle a un pont de jag à l'ar avec les freins inboard et un son de folie avec le triple (oui triple) carbu.
Elle n'est pas tout à fait comme les "FIA" qui ont les grosses ailes et les quadruple carbus mais elle peut courir comme ça vu que son origine est prouvée.
Apparemment elle sort environ 500ch c'est impressionnant à voir tourner et elle parait plus facile à emmener que les cobs qui n'ont clairement pas de châssis.
Pas d'ABS, pas d'ESP, pas d'airbag, je meurs comme un homme.
Répondre


Atteindre :