(11-14-2017, 09:19 AM)le-merou a écrit : J'ai des doutes sur la faisabilité ou du moins sur le fait que Tesla n'ai pas son mot à dire avec le contrôle à distance de la voiture.
Un peu comme les consoles de jeux qui étaient "zonées" il y a une quinzaine d'années.
Le constructeur n'est pas censé avoir son mot à dire sur ce sujet, du moins à quel titre le ferait-il ? Dodge ne le fait pas lorsque l'on importe des Hornets ou des Hellcats.
C'est à la discrétion du particulier de faire les démarches. Et en l'occurence ça n'a pas trop d'intéret si on écoute ceux qui en parlent mieux que moi :
"The EU MS has slightly different front and rear lights due to regulations. Front license plate older is also different (although easy to get the EU spec plate holder). The AM/FM radio may have the wrong channel spacing (i.e. will not work correctly for all stations). Slacker not available in Europe, although that won't matter since the the cellular connection will not work as it's set up for USA (AT&T). Perhaps Tesla can make a software change for you, but then again, they may not want too and/or it might have different cellular hardware for Europe. The Navigation system may be North American, so that will also be wrong.
Some of these changes are not all that important, but you'd want to check that your country has no problems with US spec'd cars. For a one-off (i.e. not importing multiple cars), typically this is not an issue.
- warranty expires when taken out of the region of sale
- chargers are different ( three phase vs single phase in the US)
- charge port is different
etc"
Bref, ça semble un peu tendu.